Szybki kontakt

Publikacje

Wiedza Publikacja

Elementy zaciskowe Erredi

Elementy zaciskowe Erredi

Elementy zaciskowe Erredi

5 / 5 Oceny : 2

Elementy zaciskowe firmy ERRE.DI powstały w oparciu o 30-letnie oświadczenie w projektowaniu systemów automatyzacji. Elementy zaciskowe pozwalają na pozycjonowanie, hamowanie i utrzymanie w konkretnej pozycji systemów liniowych.

Elementy zaciskowe firmy ERRE.DI charakteryzują się:

  • dużą siłą trzymania przy minimalnych gabarytach,
  • bardzo łatwą instalacją,
  • bezluzową blokadą wózka podczas obróbki,
  • brakiem ruchu względem obrabianego przedmiotu, a tym samym brakiem zużycia elementów blokujących,
  • spełnianiem wymagań bezpieczeństwa (np. w pionowych osiach),
  • utrzymaniem systemu w miejscu w przypadku awarii zasilania,
  • doskonałym stosunkiem ceny do wydajności.

Elementy aluminiowe zacisków poddawane są twardemu anodyzowaniu, a elementy stalowe niklowaniu. Zapewnia to elementom zaciskowym odporność na korozję. Siły nacisku elementów zaciskowych działają na szynę w sposób równomierny. Wysoka sprawność systemu i szybkie zaciskanie sprawiają, że mechanizmy te są szczególnie odpowiednie do stosowania w silnikach liniowych i obrabiarkach, a także w różnych systemach przenoszenia. Szeroki wachlarz oferowanych produktów jest w stanie zaspokoić najróżniejsze potrzeby klientów.

  

Zacisk ręczny do prowadnic FRCMAN LT oraz wałków FRCCMAN to prosty i niezawodny element zaciskowy ręczny. Przekręcenie dźwigni powoduje równoczesny zacisk szczęk blokady na szynie profilowej/wałku, a samonastawne szczęki zapewniają symetryczny rozkład sił na prowadnicy liniowej.

Kliknij link, żeby zobaczyć karty katalogowe: PL i ENG

Zacisk pneumatyczny FRC. Zacisk odbywa się poprzez przekładnię klinową. Wykonane ze stali konstrukcyjnej zapewniającej duża sztywność osiową i promieniową.

Kliknij link, żeby zobaczyć karty katalogowe: PL i ENG

Jak działają zaciski pneumatyczne?

Powierzchnie szczęk blokady dociśnięte są do prowadnicy przy pomocy podwójnego mechanizmu klinowego. Zwolnienie, odblokowanie następuje błyskawicznie poprzez system wstępnie napiętych sprężyn.

Cztery typy zacisków pneumatycznych:

  • SE: Normal Open (NO), zamknięcie powietrzem/ otwarcie bez powietrza.

Zacisk blokady odbywa się poprzez doprowadzenie powietrza. Otwarcie następuje, gdy powietrze zostaje odcięte.

  • DE: Normal Open (NO), zamknięcie powietrzem/ otwarcie powietrzem

Zasada działania taka sama jak w przypadku p-ktu A, z wyjątkiem tego, że otwarcie zacisku następuje przy udziale powietrza. Odpowietrznik został zastąpiony przez drugi przewód powietrza (użyto zaworu rozdzielającego 5/2).

  • SEM: Normal Close (NC), zamknięcie sprężyną / otwarcie powietrzem.

Zacisk odbywa się przy użyciu sprężyny, otwarcie następuje za pomocą powietrza.

  • DEM: Normal Close (NC), zamknięcie sprężyną wraz z powietrzem / otwarcie powietrzem.

Nacisk sprężyną został wzmocniony przez dostarczenie zaworem rozdzielającym 5/2 powietrza. W tym przypadku siła zacisku wzrasta 2,5-krotnie.

Oznaczenie zacisku:

Symbole poszczególnych serii:

  • FRC
  • FRCDP
  • FRCBS
  • FRCMAN LT

Rozmiar prowadnicy odpowiada rozmiarowi prowadnicy, na której zamocowano zacisk. Jest to jednocześnie rozmiar blokady.

Rodzaj prowadnicy to parametr odnoszący się do modelu prowadnicy liniowej, na której zamontowano zacisk (odpowiada profilowi elementów blokujących w miejscu zacisku).

Tabela z oznaczeniem rodzaju prowadnicy/ track type table.

Oznaczenie sposobu działania zacisków pneumatycznych:

Tabela z oznaczeniami sposobu działania / type of work table:

 

 

Accuride Logo
Ames Logo
Bosch Rexroth Logo
Continental Logo
Fersa Logo
Fluro Logo
GMN Logo
Hepcomotion Logo
Hiwin Logo
JNS Logo
Kluber Logo
Kukko Logo
Loctite Logo
NTN SNR Logo
PFI Logo
Schaeffler Logo
THK Logo
SKF logo
SIT
Festo logo

Wystąpił błąd